headline photo

Wednesday, December 10, 2008

Warnawarta II

Athens ooo Athens


Greece semakin lumpuh akibat rusuhan yang kini masuk hari keempat. Sekolah, hospital dan universiti ditutup, manakala lapangan terbang antarabangsanya gagal beroperasi. Semua penerbangan keluar dan masuk Athens batal. Lebih 10000 penunjuk perasaan berarak di ibu kota Greece ini bagi menunjukkan bantahan terhadap pentadbiran kerajaan konservatif...

Buletin Utama 10 Disember 2008


Sungguh aku bimbang pasal rusuhan ini. Bukannya aku ni seorang global peacemaker, namun kerana aku bakal ke Athens sebulan dari sekarang. Kalaulah rusuhan ini berlanjutan, habislah aku. Hotel sudahpun ditempah, tambahan pula penerbangan keluar dari sana menggunakan Alitalia instead of LCC, bukan mengada2, but bcos there's no other options. Jadi, kosnya amat mencekik darah. Kalau tak boleh masuk / keluar ke/dari Athens, terjerut terus darah aku.


See you soon!


Lagi satu, Venice dilanda banjir besar baru2 ini. Sangat dahsyat! Entah surut ke tidak lagi tu. Ya Allah, moga2 dipermudahkan perjalanan kali ini. Kalau tidak, berdayung2 sampanlah aku selama berada di sana. Dan secara kebetulan, Fattini dan konco2nya juga bernasib sama dengan aku. Juga turut ke Athens dan Venice, namun berlainan tarikh. Doa dan harapan kami agar keadaan di kedua2 tempat kembali aman dan tenteram. InsyaAllah.


3 comments:

fattnieniey said...

Amin Ya Rabbil 'Alamin.

фарина захари said...

ya allah, permudah kan la perjalanan kami...amin....

Hafizuddin Awang said...

amin amin. kalo tak reda lagi by the end of this month, we shud come with plan B ye.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails